جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۵۷
Friday Mar 29, 2024 00:57
 

رایس کریسپی کدوحلوایی

سلامت کودکان , کودک, بچه, نوزاد, بیماری, اورژانس, بیمارستان, دکتر, حسین شهریاری, متخصص کودکان, نوزادان, تبریز, ایران, تغذیه
سلامت کوک: استفاده از میان وعده‌های خوشمزه و بانمکی که در خانه و با سالم‌ترین مواد درست می‌شود راهی برای اطمینان از تغذیه کودک و رفع مشکل بدغذایی آن‌ها است.
در بخش آشپزخانه کودک سعی شده تا برای شما دستور غذاهایی را آماده کنیم که نه تنها بسیار ساده درست می‌شوند بلکه ارزش غذایی بالایی دارند و میان وعده‌های سالمی برای کودک شما هستند. تنها با کمی خلاقیت می‌توانید میان وعده‌های خوشمزه و بانمکی درست کنید که حتی برای پذیرایی در تولد و مهمانی‌ها نیز مناسب باشند. در این بخش از آموزش آشپزخانه کودک به شما طرز تهیه رایس کریسپی کدوحلوایی یا برنجک شیرین کدوحلوایی را آموزش می دهیم که بسیار ساده و خوشمزه هستند.
 
مواد لازم برای تهیه رایس کریسپی کدوحلوایی
سه پیمانه مارشملوی کوچک
پنج پیمانه رایس کریسپی یا برنجک شیرین شده
دو قاق غذخوری کره
رنگ خوراکی قرمز و زرد
برگ تازه ریحان
شکلات چیپسی کوچک نیمه شیرین
 
طرز تهیه رایس کریسپی کدوحلوایی
برای درست کردن این رایس کریسپی‌های خوشمزه ابتدا در یک ماهیتابه کره را بریزید و اجازه دهید روی شعله کم اجاق گاز به آرامی آب شود و بعد از آن مارشملوها را به آن اضافه کرده و آرام آرام هم بزنید تا آب شوند دقت کنید که مارشملوها را نسوزانید و بعد از روی حرارت بردارید. رنگ خوراکی را به مایع سفید و یکدست مارشملوی آب شده اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا نارنجی رنگ شوند. در این مرحله از اضافه کردن بیش از حد رنگ خودداری کنید، دو قطره رنگ از هر کدام از رنگ‌های خوراکی زرد و قرمز برای درست کردن رنگ نارنجی کافی است، درصورتی که کم بود می‌توانید کمی رنگ بیشتر اضافه کنید.
 
بعد از خنک شدن، مایع رایس کریسپی را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه مواد به این مایع نارنجی آغشته شوند. دست‌های خود را بشویید و بعد به اندازه یک توپ کوچک از مواد بردارید و آن را به شکل توپ گرد کنید و در بشقابی بچینید. اجازه دهید تا رایس کریسپی‌ها خوب سفت و خنک شوند و بعد با استفاده از شکلات چیپسی برای کدوحلوایی خود چشم بگذارید. یک برگ نعنا را به عنوان کلاه و برگ کدوحلوایی روی آن قرار دهید و بعد از تمام شدن کار تزئین، رایس کریسپی کدوحلوایی خوشمزه شما آماده است.
نویسنده: نگین ابراهیمی

منبع: مجله تربیت کودک و فرزندپروری

۱۶ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۶۲
کلیدواژه ها: سلامت کودکان , کودک, بچه, نوزاد, بیماری, اورژانس, بیمارستان, دکتر, حسین شهریاری, متخصص کودکان, نوزادان, تبریز, ایران, تغذیه

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید