جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۳۵
Friday Apr 26, 2024 11:35

مدیریت استرس کودکان در مقابله با کرونا ضروری است

سلامت کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان
سلامت کودکان: کارشناس مسوول بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: مدیریت استرس و اضطراب کودکان به وسیله والدین برای مقابله با بحران و تبعات ویروس همه گیر کرونا ضروری است.
سمانه علی‌مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودکان مثل بزرگسالان تحت تاثیر بحرانها و استرسها قرار می گیرند اما به خاطر اینکه نمی توانند احساسات خود را به خوبی بیان کنند به اقتضای سنشان واکنشهایی متفاوت نشان می‌دهند.
 
وی ادامه داد: کودکان در تامین امنیت خود بسیار متکی به والدین هستند و لذا کنترل واکنشهای هیجانی و استرسهای والدین در زمینه بیماری کرونا خیلی مهم است و والدین در مرحله نخست باید استرس خود را کنترل کنند تا بتواننند این استرس را در کودکانشان مدیریت کنند و الگوی خوبی برای آنان باشند.
 
کارشناس مسوول بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: والدین باید کودکانشان را تشویق کنند که در مورد نگرانی ها و ترسهایش با آنان صحبت کنند و به هیچ عنوان فرزندان خود را تحت فشار قرار ندهند و باید این نکته را به کودک یادآوی کنند که داشتن استرس در این شرایط طبیعی  است. 
 
علی‌مرادی افزود: والدین نباید به هیچ عنوان در زمینه بیماری کرونا در کودکان ترس و وحشت ایجاد کنند و به آنان چنین عنوان نشود که بیماری کووید ۱۹ خیلی وحشتناک است و روزانه تعداد زیادی افراد بر اثر ابتلا به آن از بین می روند بلکه باید به آنان چنین عنوان کرد که بیماری کرونا شبیه سرما خوردگی است و احتمال انتقالش زیاد است و همه اطلاعات را نباید در اختیار کودکان قرار داد.
 
وی از والدین خواست که اخبار و اطلاعات مربوط به کرونا را تا حد توان در حضور کودکان پیگیری نکنند تا مواجهه آنان با صحنه های دلخراش محدود شود.
 
کارشناس مسوول بهداشت روان شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: اگر کودک و اطرافیانش به کرونا مبتلا نشده باشند باید اصول پیشگیری به کودک آموزش داده شود ولی اگر والدین و یا کودکان به بیماری مبتلا شدند باید اصول مراقبت از بیماری را به آنان آموزش داد و آموزشها به کودکان باید متناسب با سن و از طریق بازی ارایه شود.
 
منبع: ایرنا
۲۳ مهر ۱۳۹۹
کد خبر : ۴۰۲
کلیدواژه ها: سلامت کودکان, دکتر حسین شهریاری , متخصص کودکان

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید