پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۲۴
Thursday Mar 28, 2024 23:24
 

قرص‌های آنتی‌بیوتیک برای کودکان مضر است

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , دارو,
سلامت کودکان: نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد، دادن قرص آنتی ‌بیوتیک به کودکان برای درمان سرماخوردگی ریسک بروز بیماری در بزرگسالی آنها را افزایش می‌دهد.
یک مطالعه که توسط محققان دانشگاه آکسفورد صورت گرفته بیانگر آن است که نباید برای سرفه و سرماخوردگی کودکان آنتی بیوتیک تجویز کنند زیرا این امر احتمال ابتلا آنها به بیماری را در آینده افزایش می‌ دهد.
دانشمندان این دانشگاه آکسفورد باور دارند که آنتی بیوتیک‌ ها باکتری ‌های مفیدی را از بین می ‌برند که می‌ تواند کودکان نو پا را در مقابله با سایر بیماری‌ها و عفونت ‌ها کمک کند.
مصرف آنتی بیوتیک همچنین باعث افزایش تعداد باکتری‌ های مقاوم به دارو در کودک می‌شود، به این معنی که دوره‌های بعدی داروها ممکن است موثر نباشد.
 به نقل از دیلی‌میل، بسیاری از نسخه‌ های آنتی بیوتیکی که به کودکان زیر پنج سال داده می‌شود غیر ضروری است و اغلب به دلیل عفونت‌های ویروسی از جمله گلودرد تجویز می‌شوند.
این مطالعه که امروز در مجله عمومی عمومی در انگلیس منتشر شد، براساس داده‌های NHS برای ۲۵۰ هزار کودک یک تا پنج ساله انجام شده است.
افرادی که دو یا چند نسخه آنتی بیوتیکی برای سرفه، سرماخوردگی و گلودرد دریافت کرده بودند، ۳۰ درصد بیشتر احتمال دارد که سال‌های آینده در بیمارستان بستری شوند یا به دیگر مراقبت‌ های پزشکی احتیاج پیدا کنند.
منبع:سیناپرس
۱۰ مهر ۱۳۹۹
کد خبر : ۳۷۹
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , دارو

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید