جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۱۶
Friday Mar 29, 2024 03:16
 

مجله بیماری های کودکان ایران

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , کم خونی ,کتاب کودک, نشریه, فرزند, روانشناسی, اضطراب و افسردگی , خواب, کتاب, اختلال های روانی , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: مجله بیماری های کودکان ایران به عنوان اولین مجله تخصصی پزشکی ایران از خرداد سال ۱۳۶۴ شروع به انتشار نمود. انتشار مجله به پیشنهاد و همت دکتر ولیزاده بوده و سردبیری مجله را نیز از ابتدا تاکنون برعهده داشته است.
از سال ۱۳۸۱ مجله با حمایت مدیر گروه وقت (دکتر ربانی) مجددا انتشار خود را از سرگرفت و موفق به اخذ مجدد مجوز علمی پژوهشی از سال ۱۳۸۲ شد. از سال ۱۳۸۳ مدیریت اجرائی برعهده دکتر وحید ضیائی قرار گرفته و با اتخاذ فرآیند پذیرش و داوری به صورت الکترونیک و پس از آن با راه اندازی وب سایت مجله انتشار مجله علاوه بر شکل کاغذی به صورت الکترونیک نیز منتشر می شود.
این مجله از سال ۱۳۸۳ با تسریع فرآیند پذیرش و داوری و انتشار مقالات مجله از شش ماهنامه به فصلنامه تبدیل شد. عواملی همچون روند رو به رشد تولیدات علمی کشور در اوایل دهه هشتاد، نیاز کشور به انتشار نتایج تحقیقات در سطح بین المللی، نیاز مخاطبین مجله به انتشار مقاله در بانکهای اطلاعاتی بین المللی و استقبال مخاطبین، سبب شد تا شورای سیاستگزاری مجله و گروه کودکان برنامه ریزی لازم برای انتشار مجله به زبان انگلیسی را مدنظر قرار دهد و نهایتا مجله از سال ۱۳۸۶ (2007 میلادی) با نام Iranian Journal of Pediatrics به زبان انگلیسی منتشر شد.
در سال اول انتشار به زبان انگلیسی مجله موفق به حضور در بیش از ۱۰بانک اطلاعاتی بین المللی شد و در سال دوم انتشار انگلیسی مجله (سال 2008) مجله جهت نمایه در بانک اطلاعاتی ISI که معتبرترین بانک اطلاعاتی علمی بین المللی می باشد پذیرفته شد و کلیه مقالات منتشر شده از ابتدای سال 2007 در بانک اطلاعاتی ISI نمایه گردید و تا پایان سال 2012 بیش از ۵۵۰ مقاله این مجله در این بانک اطلاعاتی قابل دسترسی می باشد.
روند رو به رشد مجله پس از انتشار انگلیسی تسریع شده و از انتشار ۴۰ مقاله در سال 2007 به بیش از ۱۱۰ مقاله در سال 2012 رسیده و موجب شد تا روند انتشار مجله از فصلنامه به دو ماهنامه در سال 2013 تبدیل شود.
آخرین موفقیت مجله نمایه شدن آن در سال 2010 در بانک اطلاعاتی PubMed بود که معتبرترین بانک اطلاعاتی پزشکی بین المللی است.
 
 
۲۷ اسفند ۱۳۹۸
کد خبر : ۳۲۸
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , کم خونی ,کتاب کودک, نشریه, فرزند, روانشناسی, اضطراب و افسردگی , خواب, کتاب, اختلال های روانی , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید