چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۵۲
Wednesday Apr 24, 2024 16:52

آموزش روش‌های رفتار با کودکان سرطانی در کتاب «کلاه مشهور»

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , کم خونی ,کودک, فرزند, روانشناسی, اضطراب و افسردگی , خواب, کتاب, اختلال های روانی , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: از سرطان شایع در کودکان می‌توان به سرطان کلیه، تومور بدخیم ماهیچه، لنفوما و لوسمی اشاره کرد. روند سرطان در کودکان بسیار متفاوت‌تر از بزرگ‌سالان است. در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شود و پاسخ به درمان آن با درمان بزرگسالان متفاوت است.
در بخش هایی از این کتاب آمده است: نوع درمانی که کودکان دریافت می‌کنند، بستگی به نوع سرطانشان دارد. اگرچه درصد زیادی از کودکان، شیمی درمانی را در اغلب مراحل بیماری‌شان دریافت می‌کنند. شیمی‌درمانی برای نابودی سلول‌های سرطانی و یا حداقل کنترل رشد آن‌ها و برای عضوی که مبتلا به سرطان می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. شایع‌ترین راه برای دریافت شیمی‌درمانی، تزریق به داخل پورت کموتراپی، تزریق به ماهیچه پا و تزریق متناوب به داخل پورت کوتراپی است. همچنین داروهای شیمی‌درمانی به هر دو صورت قرص یا مایع تجویز می‌شود.
 
شیمی‌درمانی بر مغز استخوان که سلول خونی را تولید می‌کند، اثر گذاشته و تولید گلبول سفید را کاهش می‌دهد. این بدان معنا است که بیماران سخت‌تر می‌توانند با عفونت مبارزه کنند. کاهش گلبول‌های قرمز در اثر شیمی‌درمانی باعث کم‌خونی کودکان و زود خسته شدن آن‌ها می‌شود. از علایم پایین آمدن پلاکت کبودی و خونریزی در افراد است.

 

دسته‌بندی:  کودک و نوجوان

عنوان:  کلاه مشهور

موضوع:  کودک ونوجوان

نویسنده :   کیت گینور

مترجم :   ندا رضوان

ناشر:   تیمورزاده

۲۵ اسفند ۱۳۹۸
کد خبر : ۳۲۱
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , کم خونی ,کودک, فرزند, روانشناسی, اضطراب و افسردگی , خواب, کتاب, اختلال های روانی , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید