پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۵۶
Thursday Mar 28, 2024 18:56
 

چهارده دستور غذایی عالی برای کودکان

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, تغذیه ,غذا, دستور غذایی ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: در این مقاله، لیستی از بهترین دستور العمل های غذای کودک ، به ویژه غذاهای مناسب برای وعده غذایی نهار آن ها آورده شده است:
1. ماکارونی و پنیر خوشمزه ترین غذای کودک:
علاوه بر اینکه، ماکارونی و پنیر یک غذای مورد علاقه برای هر کودکی است، این غذا یکی از دستور العمل های غذای کودک که کاملا سالم است ، می باشد که توصیه می شود تا در رژیم غذایی کودکان قرار گیرد. ترکیب ماکارونی و پنیر یک غذای سریع، سالم، چسبناک و خوشمزه است. برای تهیه این غذای کودک، شما می-توانید یک فنجان پنیر و یک فنجان شیر را مخلوط کرده و مقداری از انواع سبزیجات خرد شده را به آن اضافه کنید و آن را روی شعله کم قرار دهید تا مخلوط چسبناکی به دست آید. سپس یک فنجان ماکارونی پخته (سمولینا) به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید. برای بهتر شدن طعم این غذا، می توانید مقدار کمی پونه کوهی را به آن اضافه کرده و آن را به صورت گرم به عنوان نهار کودک خود سرو کنید.
2. پیتزای نان گندم برای غذای کودک:
آیا کودک کوچک شما به طور باور نکردنی پیتزا را دوست دارد؟ اگر چنین است، شما باید به عنوان والدین، از سالم بودن این غذا اطمینان داشته باشید. برای این منظور، مدل های خانگی پیتزا را به عنوان میان وعده در اواسط روز و یا حتی یک صبحانه کامل برای کودک خود بپزید. برای تهیه این غذای کودک، شما می توانید مقداری سس تند را روی چند برش نان کامل گندم بریزید و پیاز خرد شده، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی، قارچ و زیتون را روی آن قرار دهید. برای بهتر شدن طعم پیتزا، مقدار کمی پونه کوهی روی آن ریخته و اجازه دهید برای چند دقیقه با پنیر بپزد. کودک شما حتما عاشق این غذا خواهد شد!
3. یک غذای کودک فوق العاده ، کلوچه موز و گردو:
آیا فرزند شما جزو کودکانی است که به دنبال کیک های محلی و کلوچه های خوشمزه در فروشگاه ها می رود؟ اگر چنین است، شما می توانید کیک های سالم را در خانه در کمترین وقت ممکن برای او تهیه کنید. برای تهیه کلوچه وکیک، گردو، موز له شده، جو دو سر سریع پخت، آرد ساده، اسانس وانیل، مقداری شکر و اندکی کره آب شده را با هم ترکیب کرده و آن ها را در اندازه های کوچک، به شکل کیک های یک نفره بپزید. همچنین، برای جذب بیشتر کودکتان شما می توانید با کمک کره بادام زمینی (البته باید احتمال آلرژی کودک خود به بادام زمینی را بررسی کنید) و یا نوتلا، آن ها را تزیین کنید.
4. نان سرخ شده غذای کامل کودک:
نان سرخ شده هندی، یک غذای جذاب و مغذی برای کودکان است. این نان ها همراه با دانه های کنجد، آرد ارزن سفید، آرد ارزن قرمز، برگ شنبلیله خرد شده، شکر زرد رنده شده و آرد سویا بسته بندی شده اند. نان سرخ شده هندی یک ناهار کامل و میان وعده ای سالم برای کودک شما است و به طعم جالب خود، اکثر کودکان را جذب می کند. توجه داشته باشید که شما می توانید ادویه های خوشمزه را به این غذای کودک اضافه کنید.
5. سرخ کرده گیاهی برای غذای کودک:
اجازه ندهید که کودکتان به دام غذاهای بیرون از خانه بیفتد. در عوض، شما می توانید در خانه، غذاهای گیاهی متنوعی درست کنید تا کودکتان از خوردن آن ها لذت ببرد! برای تهیه سرخ کرده گیاهی، سس تند و یا سس مایونز را با برخی از سبزیجات خرد شده (کلم، هویج، فلفل دلمه ای) مخلوط کرده و این مخلوط را در نان بپیچید. روغن را در یک ظرف ریخته و روی حرارت کم قرار دهید و رول های نان را داخل آن، به آرامی و به مدت چند دقیقه سرخ کنید، غذای کودک شما آماده است.
6. گلوله های سیب زمینی جالبترین غذای کودک :
آیا از سیب زمینی های پخته شده شما باقی مانده است؟ نگران نباشید، شما می توانید از این سیب زمینی ها یک غذای سریع اما خوشمزه برای جعبه غذای کودک خود درست کنید. برای تهیه پاپ های سیب زمینی، شما باید یک فنجان سیب زمینی پخته و رنده شده، نصف فنجان هویج، یک مکعب پنیر، یک تکه نان قهوه ای (خیس و فشرده)، مقدار زنجبیل، رب و مقدار اندکی گشنیز را با هم مخلوط کنید. سپس، این مواد مخلوط شده را به شکل گلوله درآورده و در تکه های نان خرد شده بغلتانید. گلوله های سیب زمینی را در روغن کم سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شوند و آن را به عنوان مناسبترین غذای کودک در لیست تغذیه او قرار دهید.
7. ساندویچ هویج و سیب و خرما:
معمولا کودکان دوست دارند غذای خود را از جعبه درآورده و بخورند. بنابراین، به عنوان یک پدر یا مادر، سعی کنید ساندویچ هایی را با دستور پخت ساده و مغذی برای کودکتان آماده کنید. برای تهیه یک نوع از این ساندویچ ها، می توانید یک فنجان سیب رنده شده، مقدار خرمای خرد شده، یک فنجان هویج رنده شده و دو قاشق غذاخوری خامه تازه را با هم مخلوط کنید و آن ها را بر روی یک تکه نان کامل گندم قرار دهید، این ساندویچ خوشمزه ای است که کودک شما قطعا عاشق آن می شود.
8. توپ های برنجی ترد برای غذای کودک:
توصیه می شود این دستور غذایی را زمانی دنبال کنید که از پس مانده غذا برنج پخته شده دیروز مانده باشد. برای تهیه این غذا، برنج پخته شده را با زنجبیل سبز سرد، اسفناج خرد شده، آرد برنج، برنج هویج، نخود سبز و پیاز در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به شکل توپ گرد کرده و در روغن سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. اکنون می توانید این توپ های برنجی ترد را در جعبه غذای کودک خود قرار دهید.
9. نان های طعم داده شده با ذرت:
آیا کودک شما از خوردن نان های ضخیم و ساده که یکی از غذاهای مهم برای رشد او می باشد، متنفر است؟ برای علاقه مند کردن کودک خود به نان های ضخیم و ساده، 4/1 فنجان دانه های ذرت شیرین، یک قاشق چای خوری فلفل سبز خرد شده، مقداری پنیر موتزارلا را باهم مخلوط کرده و به صورت پیچی داخل این نان ها قرار داده و این پیچ های نان را در روغن سرخ کنید. این غذای کودک ، فرزند شما را عاشق خود خواهد کرد.
10. چات میوه ها پرانرژی ترین غذای کودک:
آیا کودک شما تمایلی به خوردن سیب و موز ندارد؟ در این قسمت، یک میان وعده شب سریع معرفی می-شود که کودک شما، به معنای واقعی کلمه آن را دوست خواهد داشت! برای تهیه چات میوه ها، در یک کاسه بزرگ، 4/1 فنجان انگور، 4/3 فنجان آناناس خرد شده و مکعبی شکل، 1 فنجان پاپایای خرد شده و مکعبی-شکل، 1 فنجان سیب خرد شده و مکعبی شکل، 1 موز، 1 قاشق چای خوری گشنیز خرد شده، خرما، 1 قاشق غذاخوری ترشی تمبر هندی ، 4/1 قاشق چای خوری نمک سیاه و سفید، 2/1 قاشق چای خوری آبلیمو، چند برگ نعناع و کمی نمک و پودر فلفل قرمز را با هم مخلوط کرده و آن را به عنوان یک غذای کودک پر انرژی سرو کنید.
11. پنکیک سمولینا یک غذای جالب برای کودک :
پنکیک سمولینا یک غذای جالب متعلق به جنوب هند است که این غذای سالم و مغذی فقط در چند دقیقه آماده می شود. برای تهیه آن، یک فنجان آرد سمولینا، 1 قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده، یک فنجان کشک و مقدار پیاز خرد شده، گوجه فرنگی و فلفل سبز را مخلوط کرده و بپزید. این غذا را می توانید با چاشنی نارگیل برای کودک خود سرو کنید. مطمئن باشید که آن ها حتی بشقاب خود را لیس خواهند زد!
12. تخم مرغ کاملترین غذای کودک:
تخم مرغ یک وعده غذایی سالم و مغذی برای کودکان، به ویژه در دوران مدرسه است. برای تهیه غذای تخم-مرغی مخصوص کودکان، فقط چند تخم مرغ آب پز را با پودر فلفل سیاه، فلفل دلمه ای خرد شده، هویج، پیاز و ادویه جات مخلوط کرده و آن را به صورت گرم در وعده غذای کودک خود سرو کنید!
13. قطره های ترد یک غذای جالب برای کودک :
اگر شما مایل به تلاش بیشتری برای آماده کردن یک میان وعده جالب برای کودکان خود هستید، قطره های ترد کامل ترین غذای کودک است. برای تهیه آن ، 4/1 فنجان آرد گندم کامل، برگ خرد شده شنبلیله، زنجبیل، سیر، آبلیمو، دانه کنجد و 1 قاشق غذا خوری ارزن سیاه و سفید را با هم مخیوط کرده و به صورت یک خمیر ورزیده درآورید. سپس آن ها را به شکل قطره هایی، در روغن سرخ کنید ، غذای کودک شما آماده است.
 
14. میان وعده غلات پف کرده سریع و سالم برای کودک:
بیش از این به کودک خود، سیب زمینی سرخ کرده و چیپس شور ندهید، به جای آن، خودتان می توانید برای کودکان، میان وعده غلات پف کرده سریع و سالم تهیه کنید. برای تهیه آن، فقط 3 فنجان غلات پف کرده، یک فنجان دانه های ذرت، 2 قاشق غذاخوری بادام زمینی برشته، برگ های کاری، فلفل سبز و پودر شکر را همراه با مقداری روغن سرخ کردنی می توانید به شکل یک خوراک سرپایی سالم برای کودکان خود در آورید.

منبع: مامانم

۱۹ اسفند ۱۳۹۸
کد خبر : ۲۸۸
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, تغذیه ,غذا, دستور غذایی ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید