پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۹
Thursday Apr 25, 2024 03:29

بیماری های رایج دندان و دهان در کودکان و نوجوانان

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , دهان , دندان , لثه , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک, کلیه و مجاری ادراری ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: دندانپزشک کودک و نوجوان دندان های دو ردیفه فک پائین را شکایت شایع والدین دانست که منجر به نگرانی پدر و مادرها و مراجعه به دندانپزشک می شود.
دکتر پریسا مهراشتیاق ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در رویش داخل تر دندان های ثنایای دائمی فک پائین در حالی که دندان های شیری هنوز نیفتاده صحنه دندان های دو ردیفه را ایجاد کرده که این امر موجب ناراحتی ونگرانی والدین نیز می شود.
 
وی چنین حالتی را در کودکان شایع دانست وضمن تاکید بر مراجعه به دندانپزشک افزود: دندانپزشک با بررسی میزان لقی دندان ها پی می برد که چسبندگی ها فقط مربوط به لثه است یا این که اصلأ تحلیل ریشه رخ داده یا نه؟ سپس با توجه به سن کودک تصمیم می گیرد که دندان ها کشیده یا به حال خود رها شوند؟
 
وی تصریح کرد: در صورتی که تحلیل دندان های شیری رخ نداده باشد و سن کودک بیش از 7 سال و نیم باشد مشکل خود به خود حل نشده و کشیدن زود هنگام دندان های شیری نیز لازم است.
 
این پزشک افزود: دندان های دائمی که بسیار داخل تر از محل اصلی خود قرار گرفته اند اگر جای کافی داشته باشند تا 95 درصد موارد خود به خود و با فشارهای طبیعی زبان به تدریج در محل طبیعی خود نیز قرارمی گیرند.
 
مهراشتیاق اظهار کرد: البته این اتفاق با گذشتن زمان کافی(چند ماه) نیز رخ می دهد، مگر در مواردی که کمبود فضای شدیدی در فک وجود دارد و دندان جای کافی جهت قرار گرفتن طبیعی ندارد . در این موارد لازم است تا از نظر ارتودنسی و ناهنجاری های فکی نیز بررسی های لازم صورت گیرد.
منبع: شفا آنلاین
۱۶ اسفند ۱۳۹۸
کد خبر : ۲۷۳
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , دهان , دندان , لثه , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک, کلیه و مجاری ادراری ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید