پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۲۰
Thursday Mar 28, 2024 18:20
 

شایعترین بیماری های گوارش کودکان مورد بررسی قرار می گیرد

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, گوارش , ژنتیک, بانک خون بند ناف ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: شایعترین بیماری های گوارشی کودکان در هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان که اول خرداد در انستیتو تحقیقات تغذیه برگزار می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر غلامرضا خاتمی رئیس انجمن پزشکان کودکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تا کنون بیش از 200 نفر برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده‌اند.
 
 محوریت این کنگره  بیشتر بر روی بیماری‌های شایع گوارشی کودکان است که از میان آنها می‌توان به آلرژی غذایی، تغذیه کودکان، سوءتغذیه، اسهال، دل درد، ریفلاکس، کولیت و ناراحتی‌های کبدی اشاره کرد.
 
وی گفت: متخصصان کودکان، گوارش، گوارش و کبد کودکان، داخلی، پزشکان عمومی، متخصصان تغذیه  می‌توانند در این همایش شرکت کنند. اساتید فوق تخصص گوارش از تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این همایش حضور می‌یابند و شرکت کنندگان را از تجربیات خود بهره‌مند می‌کنند.
 
خاتمی اظهار کرد: رفلاکس یک پدیده فیزیولوژیک است که به صورت طبیعی به خصوص در کودکان به وجود می آید و ممکن است که غذای خارج شده از معده کودک با فشار وارد دهان او شده و خارج گردد و سپس به معده بازگردد.رفلاکس می تواند در برخی موارد نشان از بیماری کودک باشد ، علایم رفلاکسی که نشان از بیماری در کودک است شامل ؛ بی قراری ، رفلاکس مکرر ، غلت شبانه ، آب ریزش از دهان ، سرفه های پی در پی ، خس خس شبانه سینه کودک و در سنین بالاتر ، درد پشت ناحیه جناقی است همچنین این نوع رفلاکس باعث می شود تا کودک وزن نگرفته و از خوردن شیر امتناع ورزد.
 
از برگزاری هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان از تاریخ اول تا سوم خرداد ماه در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور خبر داد.
 
اساتید فوق تخصص گوارش از همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در این همایش حضور می‌یابند و شرکت کنندگان را از تجربیات خود بهره‌مند می‌کنند.
 
  رئیس انجمن فوق تخصصی گوارش و کبد کودکان، با بیان اینکه هشتمین همایش سالانه انجمن گوارش و کبد کودکان که طی سه روز برگزار می‌شود دارای امتیاز بازآموزی است که هنوز میزان آن از سوی وزارت بهداشت اعلام نشده است، اظهار کرد: متخصصان کودکان، گوارش، گوارش و کبد کودکان، داخلی، پزشکان عمومی، متخصصان تغذیه می‌توانند در این همایش شرکت کنند.
 
رفلاکس یک پدیده فیزیولوژیک است که به صورت طبیعی به خصوص در کودکان به وجود می آید و ممکن است که غذای خارج شده از معده کودک با فشار وارد دهان او شده و خارج گردد و سپس به معده بازگردد.
 
رفلاکس می تواند در برخی موارد نشان از بیماری کودک باشد ؛ اضافه کرد: علایم رفلاکسی که نشان از بیماری در کودک است شامل ؛ بی قراری ، رفلاکس مکرر ، غلت شبانه ، آب ریزش از دهان ، سرفه های پی در پی ، خس خس شبانه سینه کودک و در سنین بالاتر ، درد پشت ناحیه جناقی است همچنین این نوع رفلاکس باعث می شود تا کودک وزن نگرفته و از خوردن شیر امتناع ورزد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 
۹ اسفند ۱۳۹۸
کد خبر : ۲۳۶
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, گوارش , ژنتیک, بانک خون بند ناف ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید