جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۱۰
Friday Mar 29, 2024 03:10
 

ذخیره سازی خون بند ناف هیچ گونه تهدیدی برای مادر و نوزاد ندارد

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک, بانک خون بند ناف ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: جراح و متخصص زنان، زایمان و نازائی گفت:ذخیره سازی خون بند ناف هیچ گونه تهدیدی برای مادر و نوزاد ندارد.
سلول‌های بنیادی ابتدایی‌ترین سلول‌های سازنده بدن هستند که در طول دوره رشد جنینی پرورش یافته و به سلول‌های بالغ و خاصی تبدیل می‌شوند که مسؤول ساخت انواع بافت‌های بدن هستند. منشأ کل اعضا و سلول‌های بافت‌های مختلف بدن سلول‌های بنیادی هستند که بعد از کامل شدن اعضای بدن، مسؤول ترمیم بافت‌های آسیب دیده هستند و سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌های پیر و فرسوده می‌کنند. در واقع سلول‌های بنیادی نقش بسیار مهمی در سلامتی و بهبود افراد ایفا می‌کنند.
 ربابه تهوری، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ درباره خطرات ذخیره سازی خون بندناف نوزادان می‌گوید: بطور قطع ذخیره سازی خون بندناف هیچ گونه تهدیدی برای مادر و فرزند محسوب نمی‌شود.
وی ادامه داد: رزرو سول‌های بنیادی بعد از تولد نوزاد از قسمتی جفت ذخیره می‌شود که باید بیرون انداخته شود و در زایمان‌های که خون بندناف ذخیره نمی‌شود آن قسمت به هیچ دردی نخورده به دور انداخته می‌شود.
این جراح و متخصص زنان با بیان اینکه امکان ذخیره سازی خون بندناف یک هدیه خداوندی است اظهار کرد: فواید بی شمار این سلول‌ها باعث شگفتی مردم و پزشکان شده است و بطور قطع هر بیماری که به مطب بنده مراجعه کند بدون شک ذخیره سازی خون بندناف را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهیم چرا که شاهد بودیم و درمان برخی بیماری‌ها به اطلاع ما رسیده است.
تهوری با بیان اینکه قسمت اعظمی از خون بندناف تهیه شده در تبریز و تهران ذخیره سازی می‌شود، توضیح داد: علم به سرعت پیشرفت می‌کند و ما روزانه شاهد بیماری‌های گوناگونی هستیم که بوسیله سلول‌های بنیادی درمان می‌شود و همین امر موجب رغبت مردم به رزرو سلول‌های بنیادی می‌شود.
حمایت مالی از شرکت بن یاخته‌های رویان
وی نیز یکی از موانع سر راه ذخیره سازی را افزایش قیمت آن شمرد و گفت: هر چند هزینه‌ای در ابتدا دریافت می‌شود که از نظر بنده هزینه چندان زیادی نیست، اما برای بیشتر اقشار کم درآمد جامعه تهیه آن سخت می‌باشد به همین منظور بانک خون بندناف شرایطی محیا کرده است که قسمت اعظم مبلغ قرارداد ذخیره سازی بصورت اقساطی پرداخت شود.
به اعتقاد این متخصص زنان و زایمان شرکت بن یاخته‌های رویان باید از حمایت مالی برخوردار باشد تا بتواند هزینه‌ها را کاهش دهد و مردم بیشتری از این نعمت خدادای بهره‌مند شوند.
 تهوری نیز معتقد است باید تبلیغات در زمینه شناساندن و معرفی ذخیره سازی خون بند ناف باید در سطح گسترده‌ای جامعه انجام شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
۳۰ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱۹۴
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست, ژنتیک, بانک خون بند ناف ,آزمایشگاه, پاتولوژی, آزمایش خون , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید