شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۴۸
Saturday Apr 20, 2024 05:48

ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی برای رده‌های سنی کودک و نوجوان

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست,بیمه عمر ,تامین اجتماعی , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: سازمان تامین اجتماعی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نسبت به همکاری های دوجانبه و برنامه های مشترک اقدام می کنند.
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در نشست مشترک با نمایندگان این دو حوزه، گزارشی از روند اقدامات ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در رده های سنی کودک و نوجوان و ارتباطات و برنامه های مشترک با وزارت آموزش و پرورش همراه با سرفصلهای مصوب برنامه های عملیاتی ارائه شد.
همچنین گزارشی در خصوص برنامه های پژوهشی فیمابین، برای جانمایی الگوی مناسب مفاهیم تامین اجتماعی در کتاب هاب درسی، سرفصلهای مرتبط برای دانش آموزان، بازدید آنان از مراکز بیمه ای و درمانی سازمان، همکاری با نشریات رشد وزارت آموزش و پرورش و همکاری با دفتر تالیف کتاب های درسی به تفصیل تبیین شد.
در ادامه این نشست، مشاور وزیر و رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،  ضمن استقبال از پیشنهاد همکاری سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: نیاز سنجی و احصاء نیازهای فرهنگی کودک و نوجوان در این کانون مورد تاکید است که به نظر می رسد بیشتر قشر نوجوان، مخاطب سازمان تامین اجتماعی باشد. ضمن آنکه تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد رابطه هرچه بیشتر و نزدیکتر کانون با دانش آموزان براساس نیازهای مشخص شده استواراست.
علیرضاحاجیان زاده افزود: وظیفه اصلی کانون برخلاف نظام رسمی آموزش و پرورش که تاکید بر حوزه آموزشی دارد، معطوف به پرکردن اوقات فراغت و ایجاد سرگرمی به عنوان یک اصل با چاشنی آموزشی است. به عبارتی دیگر ویژگی آموزشی در کانون به صورت کاملا زیر پوستی و غیرمستقیم است.
وی افزود: حوزه فعالیتهای مشترک سازمان تامین اجتماعی و کانون را می توان در حوزه هایی نظیر قصه گویی و کتابخوانی، تئاتر و هنرهای تجسمی، همایشهای سالانه نقاشی، حوزه های فیلم و عکس و حتی تولیدات اسباب بازی و بازیهای رایانه ای تعریف کار مشترک کرد.
وی ادامه داد: این امر مستلزم تعریف دقیق مفاهیم و تعاریفی است که سازمان می خواهد به ترویج آنها در حوزه گفتمان بیمه و تامین اجتماعی بپردازد تا پس از مشخص شدن آنها، قالبهای مناسب پیشنهاد و اجرایی شود.
حاجیان زاده ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک بین دو مجموعه، خواستار حمایت و استفاده از پتانسیل سازمان تامین اجتماعی برای پیشبرد اهداف کانون و محصولات آن در فضای خانواده ها شد.

منبع: خبرگزاری مهر

۲۳ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱۳۱
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, محیط زیست,بیمه عمر ,تامین اجتماعی , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید