شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۵۸
Saturday Apr 20, 2024 09:58

خطر ویروس کرونا در کمین بانوان باردار

دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, کرونا , crona , salamatkoodakan,
سلامت کودکان: بارداری یکی از شیرین ترین و در عین حال پر ریسک ترین دوران زندگی هر زنی محسوب می شود. در این دوران بانوان به طور دائم تحت نظر پزشک قرار دارند و باید به لحاظ جسمانی و روانی در شرایطی ایده ال قرار بگیرند اما اکنون و با وجود ظهور ویروس کرونا، مادران باردار با خطراتی رو به رو هستند.
شکی نیست که مادرانی که از ماسک استفاده می کنند، مرتب دست های خود را شستشو می دهند و از سایر مسائل بهداشتی تبعیت می کنند، می توانند با نگرانی های خود نیز مبارزه کنند، اما به هر حال این مادران باز هم حق دارند نگرانی هایی داشته باشند.
در پاسخ به نگرانی های مادران درباره ویروس کرونا، انجمن زنان و زایمان کانادا بیانیه ای را منتشر کرد.  در این بیانیه توضیح داده شده که "اطلاعات محدودی در مورد چگونگی تأثیرگذاری ویروس کرونا در مادران باردار وجود دارد اما توصیه می شود زنان باردار با مشاهده کوچکترین علائم سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنند. "
این سازمان همچنین خاطرنشان کرد که زنان باردار  باید مراقب سیستم ایمنی بدنی خود باشند. با این وجود نکته مثبت این است که هیچ خطری برای آلوده شدن جنین وجود ندارد. درواقع تا کنون در هیچ موردی که والدین با ویروس کرونا در تماس بوده اند، جنین آلوده گزارش نشده است. دکتر رجایف فرناندو ، متخصص بیماری های عفونی در کلینیک بیماری های عفونی نیویورک در این خصوص گفت: "هیچ نمونه ای از این ویروس وجود ندارد که مستقیما به جنین منتقل شود."
 یکی از ساکنین باردار ووهان که آلوده به کرونا بود نیز زایمان موفقیت آمیز و سالمی داشت.شستن منظم دست ها و استفاده از ضد عفونی کننده های دست می تواند از شیوع کرونا و سایر بیماری های مسری تا حد زیادی جلوگیری کند.

منبع: انتخاب

۱۹ بهمن ۱۳۹۸
کد خبر : ۱۰۷
کلیدواژه ها: دکتر حسین شهریاری , سلامت کودکان , تغذیه, کودک, فرزند, کرونا , crona , salamatkoodakan,

نظر بیننده ها

امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید